スポンサーサイト


あとちょっと a few days remains

626th day in Ethiopia



少し前に任地を引き上げたと思ったら、エチオピアも残りあとわずか。
I have thought I left my assignment town, Merawi just a littel before, but it remains few days for me in Ethiopia.


首都では、協力隊事業でお世話になっている関係省庁(Ministry of Finance and Economic Development)や日本大使館を訪問したり、JICA事務所の所長と調整員と面談したり。
In Addis Ababa, I visited the Ministry of Finance and Economic Development which deals with program of JICA voulnteer, Japan Embassy.  I was interviewed by the chief and voulnteer coordinator of JICA office in Ethiopia.


なかなか忙しい。
I was busy.


一昨日は、最終報告会でした。
I presented final report two days before.


個人的には私の活動にはちっとも満足いきません。
I am NOT satisfied with my activity at all.


協力隊員の目標設定は個人々々で同じとは思いません。
それは隊員のバックボーンが違うから。
I don't think targets of JOCV are same in each JOCV.
'Cause each background is different.


私は現職の教師として来ている以上、やはり目標は高く設定していました。
I set the target higher as professional teacher.


残念ながら私としては、目標を達成することはできませんでした。
I'm sorry that I cannot achieve my objective.


もちろん成果はそれなりにあることはありますが、とても満足いくものではありません。
Of course, I got some results but it's not enough for me.


日本に帰って少しでもこの経験をいろいろな形で日本社会に還元していくのが今後の私の使命です。
Next my mission is that I return my experience to society in Japan.
関連記事
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿



管理者にだけ表示を許可する


トラックバック

http://okudaethiopia.blog118.fc2.com/tb.php/367-21d76f50

 | ホーム | 


