スポンサーサイト


犬 a dog

567th day in Mer'awy / 614th day in Ethiopia
26 / 06 / 2004EC

我が家には2匹の番犬がいます。
帰国する調整員にゆずってもらった犬です。
I had two watch dog in my house.
I got them from volunteer coordinator who left Ethiopia.


私もいよいよ任地を離れるので、この犬たちともお別れです。
It's time to part from them since I leave my assigned town.


一匹は大家にひきとられ、もう一匹は同じ任地の後輩が飼ってくれることになりました。
One is going to be taken on by my house owner, and the other is by my junior JOCV who lives in same town.


その一匹を昨日の朝後輩の家に移しました。
I moved one dog to my junior JOCV's house last morning.


普段は、私と警備員の2人以外には猛烈に吠える犬ですが、何度か会ったこともあるせいか、後輩の家に行っても案外落ち着いた様子でほっとしました。
Usually he barks anyone except I and my two guards. I can breath easily to see he is calm after moving house.


これから後輩にかわいがってもらえたらと思います。
I hope he will be petted.

DSC08409.jpg


関連記事
スポンサーサイト

コメント

吠え始めました。トイレに行くのが怖いです。
2012-03-06 00:46 後輩 #- URL [ 編集 ]

Re: タイトルなし

二週間くらいでなれてくれます。


・・・はずです。
あのこ、よろしくお願いします。
2012-03-06 23:25 Prof Diego #- URL [ 編集 ]

コメントの投稿



管理者にだけ表示を許可する


トラックバック

http://okudaethiopia.blog118.fc2.com/tb.php/364-86becca3

 | ホーム | 


