スポンサーサイト


ジャパンフェスティバル Japan Festival

519th day in Mer'awy /  567th day in Ethiopia
09 / 05 / 2004EC


先週土曜日に首都で,ジャパンフェスティバルが開催されました。
The Japan Festival was held at the Capital last Saturday.


ジャパンフェスティバルは,エチオピアの人々に,日本のことや,JICAのプロジェクト,協力隊の活動などをもっとよく知ってもらおうということで開催されました。
The object of the Japan Festival is to let Ethiopian know more about Japan, projects organized by JICA and activities of JOCV/SV.


中身は,ブーススタイルとステージの二本立て。
Contents of festival were stage show and exhibitions in booths.


私は,大部分の理数科隊員とともに,理数科ブースで実験ショーと科学展示物を担当。
I had charged of science show and exhibition of science materials in science & mathematic booth with most science and mathematic volunteers.


20120118 (1)
実験ショー開演前
before science show opening


20120118 (2)
科学展示物
exhibition of science materials


ステージの兼ね合いもあり,実験ショーは1人1回。
私は「錯視」について実演。
Science show was held once a volunteer, considering time schedule of stage show.
I showed "optical illusion".


お客さんの大半は子供でしたが,目をまん丸に見開いて驚いている姿を見るとしてやったりといった感じです。
Most audience were kids.  I chuckled to myself about that they were surprised with opening their eyes wide.


ただ残念だったのは,想定よりも年齢の低い子供が多かったので,急遽アムハラ語を交えたのですが,鍵となる単語がアムハラ語で言えなかったこと。実験ショーぐらいはすべてアムハラ語でやりたいですね。
I had one regret thing.  I spoke Amharic and English to explain because there were many small kids which I hadn't expected.  I forgot Amharic word of key word in my show.  I hope I can explain my show in Amharic.


科学展示物も見学者はなかなか興味津々だったようで,こちらも好評でした。
Many observers got interested in science materials and asked us many questions.



翌日曜には早速TVでジャパンフェスティバルについての放映があったらしく,同僚からお前写っているぞ,と電話がありました。
I heard it is televised about the Japan festival, therefore my colleague called and told me, "You are just on TV!".


去年もTV放映が3回ほどあって,その後よく声をかけられました。
今年はどうでしょうか。
It have televised 3 times last year and many people told me.
How about this year?
関連記事
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿



管理者にだけ表示を許可する


トラックバック

http://okudaethiopia.blog118.fc2.com/tb.php/356-4dcad514

 | ホーム | 


