スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

やんのか,やらんのか Do or not?

414th day in Mer'awy /  462nd day in Ethiopia
24 / 01 / 2004EC


学校に生徒が登校するようになって1週間になるが,授業がまともにされるようになったのは今週から。
Last week students start to came to school.  Lessons start this week actually.


しかもどうも本格始動ではなく,いまだに生徒登録の確認をしている。時間割も仮だ。そのせいか先生の授業割り振りもまだ確定的ではないようだ。
School doesn't work on a full-scale.  Registration of student is not finished yet.  A teaching schedule is temporary.  Teachers' allocation of teaching schedule seems to be temporary.


で,わたし。
How about my role?


ちょっと前に7年生の生物を持ってくれと言われた。
先週頭に確認したら時間割に私の名はなかった。
でも先週末にやっぱり持てと言われた。
I was asked to have regular lesson of biology in 7th grade a while before.
I didn't have lessons in teaching schedule when I confirmed it on beginning of last week.
I was asked to have after all on the end of last week.


で,今週月曜。やっぱりないとのこと。
どっちでっか??
On Monday, I heard I don't have.
Whether I have or not??


まぁこんなんしょっちゅうなんでいちいちカリカリしなくなりました。
I am used to such situation, so I can keep calm down.


一応時間割はまだ仮なので,授業しろといわれてもいいように用意だけはしておこう。
I'll prepare lesson plan for asked to have anytime as teaching schedule is temporary.


と同時に今年度こそは実験を取り入れてもらうべく同僚の先生にもっと働きかけをしていこう。
I approach my colleague more to accept experimental work in this fiscal year.



ちょっとずつ始動。
I start to work step by step.

関連記事
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿



管理者にだけ表示を許可する


トラックバック

http://okudaethiopia.blog118.fc2.com/tb.php/322-a411de5c

 | ホーム | 


上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。