スポンサーサイト


水攻め その後 water attack thereafter

357th day in Mer'awy /  309th day in Ethiopia
15 / 10 / 2003EC

20110622.jpg
(マタガン)
to repair

以前雨漏りと扉の下からの浸水が困るという話を書きました(→こちら
I wrote the article that I was concerned about leaking of rain and flooding from entrance door.


大家に雨漏りのことを話すと,修理屋をよこしてくれました。
I told the house owner about leaking and he took a repairman.


おじいちゃんです。
ちょっと大丈夫かと心配しましたが,梯子を上るのも軽快で,慣れた手つきで修理をし始めました。
The repairman was old man.
I was worried a little but he climbed a rudder with a sprightly step.
He started to repair with practiced hands.
20110622 (1)


まぁ修理と言っても,屋根の上から怪しいところに端切れの板を打ち付けるという作業。
Frankly speaking, that repair was work that he nail a piece of board to place which seemed to be doubtful on the roof.

20110622 (2) 20110622 (3)


結構な時間トンカチやってました。
He worked pretty hours.


それから1回豪雨になりましたが,今のところ大丈夫です。
I had heavy rain once since this repair, it has been alright until now.


このままもってくれるといいんだけど。
I hope it will keep good condition.
関連記事
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿



管理者にだけ表示を許可する


トラックバック

http://okudaethiopia.blog118.fc2.com/tb.php/286-e3ef8df0

 | ホーム | 


