スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

教科書持ってこい!

121st day in Ethiopia 75th day in Mer'awy
2003 / 02 / 20

20101030title.jpg
(ヤママリィヤ マツハフ アムトゥ)
Bring a textbook!


授業し出して2週間,どうにかこうにか
授業をこなしている。
It took 2 weeks after I started to teach,
and I somehow manage to teach.


生徒の英語レベルにかなりのばらつきがあるので
普通にしゃべった後に生徒の様子を見て
かなり簡単な語に言い直すようにしたりしている。
How students understand English is very widely,
therefore, I rephrase by easy words if students seem
not to understand well after I expain.


生徒は割と熱心にノートを取る。見にくい字や
わかりにくい字があればよく質問してくる。
Students take note of the lessons comparatively seriously.
They often ask when it is not easy to distinguish or
understand letters.


今のところ授業態度はそんなに悪くない,
こちらの先生が言うほどには。
Student's attitude in class is not so bad
as local teachers claim so far.

でも問題もある。
However, I also find some problems.

教科書を持ってくる生徒が少ないのだ。
The number of students who bring their textbook
is few.

50数人の生徒がいるが,持ってくるのは
10人に満たない。一応生物の教科書はほぼ
全員に行き渡っているはずなのにだ。
There are fifty-odd students in one class, but
below 10 students bring their textbook,
even though almost all students might have
thier own textbook.


教科書の図を確認しながら説明するとか
教科書の文章を読ませるとか,
教科書の問題を解かせる なんてことが
ほぼ不可能な状態。
It is impossible to explain contents with
checking diagrams in the textbook, ask
students to read some sentences in textbook,
nor ask to solve some exercises in textbook.


授業の最初に言ったんだけどな。
I already asked students to bring them at first lesson.

でも他教科の教科書もほぼ持ってきてない。
When I watch students carefully, I noticed that
they don't bring textbooks of almost all subjects.


教科書を必ず持ってくるように指導するべきか,
教科書は持ってこない前提で授業案を
組み立てるべきか。なんだかなぁ。
Now I am considering whether I should ask to bring them
or I should make lesson plans on the assumption that
they don't bring them.
I feel empty to think such kind of thing.

関連記事
スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿



管理者にだけ表示を許可する


トラックバック

http://okudaethiopia.blog118.fc2.com/tb.php/162-d2b215ca

 | ホーム | 


上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。